VCDCuter چيست؟

مقالات مجله الكترونيكي

 

VCDCutter نرم افزاري است براي ويرايش و تبديل فايل هاي ويديويي. اگر قصد داريد قسمت هايي از يك فيلم را حذف كنيد، صداي آن را جدا كنيد يا يك موزيك جايگزين صداي متن فيلم كنيد و....

VCDCutter انتخابي است مناسب براي كساني كه مي خواهند در كمترين زمان به سادگي هرچه تمام تر ويرايش هاي ساده اي را بر روي فايل هاي ويديويي انجام دهند.

امكان تبديل فرمت يكي از امكانات ديگر اين نرم افزار است.

البته توجه داشته باشيد كه بايد از VCDCutter رجيستر شده استفاده كنيد زيرا در غير اين صورت تنها مي توانيد 7 ثانيه از فيلم را ويرايش كنيد .

گرفتن عكس از فيلم

شما مي توانيد هر زمان كه بخواهيد از صحنه هاي مورد نظر فيلم خود عكس بگيريد . براي اين منظور كافي است بر روي آيكون دوربين عكاسي كليك كنيد و يا دكمه F4 بزنيد. لازم به ذكر است كه عكس هاي گرفته شده در دايركتوري محل نصب برنامه ذخيره مي شود كه البته مي توانيد آن را تغيير دهيد براي اين منظور در منوي view گزينه option را انتخاب كرده (و يا دكمه F3 ) را بزنيد. و در setting آدرس دايركتوري مورد نظر خود را وارد كنيد.

در صورتي كه مي خواهيد عكس گرفته شده را با پسوند jpg ذخيره كنيد در option زبانه extract را باز كرده و گزينه save az jpg را انتخاب كنيد. همچنين در صورتي كه گزينه extract 2*2 frames into one big frames را انتخاب كنيد 4 عكس پشت سر هم به فاصله يك فريم از فيلم گرفته مي شود كه در يك صفحه به صورت 2*2 نمايش داده مي شود.

امكان بريدن يك تكه كليپ دلخواه از فيلم

براي اين منظور ابتدا بايد يك فايل ويدئويي را باز كنيم . حال بايد ابتدا و انتهاي كليپي را كه قصد برش آن را داريم مشخص كنيم براي اين منظور به ابتداي كليپ دلخواه خود رفته clip mark in يا F5 را مي زنيم. سپس در نقطه انتهايي كليپ دلخواه خود clip mark out يا F6 را مي زنيم. فاصله بين اين دو مارك در نوار زمان نما علامت مي خورد. حال بايد add to clip list يا F6 را بزنيم در اين صورت شما در clip list ، كليپ خود را مي بينيد.

در صورتي كه قصد داريد تكه كليپ ديگري را از فيلم بريده و به اين كليپ اضافه كنيد بار ديگر به ابتداي كليپ دوم رفته و به همان شكل بالا كليپ دوم را نيز مارك زده و باز هم با add to clip list را مي زنيم تا به ليست كليپ هاي ما اضا فه شود

باز هم اگر بخواهيد مي توانيد كليپ ديگري را ببريد و در نهايت كليپ هاي خود را به عنوان يك كليپ واحد ذخيره كنيد. براي اين منظور make clip يا F8 را بزنيد. كليپ ساخته شده در دايركتوري مشخص شده كه در بالا توضيح داده شد ذخيره مي شود.

جداسازي صدا از تصوير

براي جداسازي صدا از فايل هاي ويدئويي بايد در منوي tools گزينه splite system stream to M1v,Mp3 را انتخاب كنيد.

در قسمت Sourse MPG file name دايركتوري فايل ويدئويي مبدا و در Destination dir to save m1v, mp3 محل ذخيره فايل صوتي مقصد مشخص خواهد شد(mp3 مربوط به فايل هاي صوتي و m1v مربوط به فايل هاي تصويري) . حال بايد بر روي splite now كليك كيند. حال در دايركتور مشخص شده توسط شما يك فايل mpg كه فاقد صدا است و يك فايل mp3 ايجاد شده است.

تركيب فايل هاي صوتي و تصويري

از منوي tools گزينه Mplex M1v,Mp3 To System Stream را برگزينيد. كادر زير باز خواهد شد:

حال در كادر باز شده يك فايل ويدئويي كه پسوند آن بايد حتما mpg باشد و يك فايل صوتي و در قسمت Destination محل ذخيره فايل مقصد مشخص شود. و سپس بر روي Mplex Now كليك كنيد.

تقسيم يك فايل ويديويي به چند فايل كوچكتر

از منوي tools گزينه Divid mpeg to multy-small parts را انتخاب كنيد.

پس از مشخص كردن فايلي كه مي خواهيد به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد،دايركتوري جهت فايل هاي توليدي، تعداد قطعات، و نوع فايل نهايي بر روي Divid Now كليك كنيد.

تبديل فرمت:

براي تبديل فرمت فايل هاي ويديويي گزينه VCD Convert را از منوي Tools انتخاب كنيد

پس از مشخص كردن فايل ويديويي مورد نظر ، دايركتوري مقصد و نوع فايل نهايي convert را بزنيد

تبديل به فرمت Mpg:

براي اين منظور از منوي Tools گزينه 'file convert AVI => Mpeg را انتخاب كنيد.

مشخص است كه بايد فايل مبدا را مشخص كنيد .همچنين بايد محل ونام فايل مقصد را با پسوند mpg وارد كنيد. و با انتخاب گزينه هاي دلخواه convert now را بزنيد.

تبديل به فرمت AVI

گزينه Converter Movie => AVI جهت تبديل فرمت هاي DAT , MPG به AVI مي باشد.

پس از مشخص كردن فايل مبدا و وارد كردن نام و پسوند فايل مقصد بر روي convrt كليك كنيد

پس از مشخص كردن ابعاد ، ميزان فشردگي و نوع آن و... ok كنيد.

منبع: سايت پارسي گلد

 


جهت دريافت هفتگي عناوين مجله توسط ايميل، عضو شويد

نام:   
ايميل: