غدیر على، هنوز هم چشمهاى لبریز
از آب حیات و دریایى موّاج از كرامتهاست .
«غدیر» دریایى از باور و
بصیرت، در كویر حیرت و هامون ضلالت است، تا كام
جانها از آن سیراب شود .
«غدیر»، یك «كتاب مبین» است،
سندى براى تداوم خط «رسالت» در جلوه «امامت»
«غدیر»، براى تشنگان، چشمه
زلال هدایت است، و براى ره گمكردگان، صراطى است
كه به «سنّت پیامبر» منتهى مىشود.
غدیر، عید ولایت است .
و ... «غدیر على»، هنوز هم
چشمهاى لبریز از «آب حیات» و دریایى مواج از
فضایل است .
«غدیر»، روز اكمال دین و
اتمام نعمت بود.
«غدیر»، برنامهاى الهى براى
حیرت زدایى از اذهان و اعمال امت، در افقهاى آینده
تاریخ بود .
«غدیر»، تداوم خطّ رسالت، در
آینه «امامت» است .
پس ... «عاشورا» با «امامت» پیوند دارد، و
«غدیر» با «كربلا» پیوسته است .
غدیر، روز بشریت و روز «انسان» است،
غدیر،«تداوم رسالت محمد» در «ولایت على»
است. غدیر، عید «پیمان» و «میثاق» و «عهد»
است.
اگر امّت، «غدیر»ها را پاس
بدارند، «عاشورا»هاى مظلومیت و كربلاهاى خون و
شهادت پیش نمىآید و خورشید امامت، در محاق خلافت
قرار نمىگیرد .
امّت بى امام، رمه بى چوپان است و گله بى شبان
و راه بى علامت و ... شب بى چراغ ، كشتى بى ناخدا،
دشت بى چشمه، و ... قنات خشكیده و بى آب ! ...
رهشناستر از «مولود كعبه» كیست؟ و قاطع تر از
«ابوتراب» و پسندیدهتر از «مرتضى» و والاتر از
«على» كدام است؟
على(علیه السلام)، «غدیر خم» را از دریاى
فضائلش به موج نشانده است و رسول گرامى اسلام، دست
روى چهره خوب و شایستهاى گذاشته است، على،
برگزیده محمد نیست، بلكه منتخب خداست و پیامبر فقط
ابلاغگر پیام الهى نسبت به امامت اوست .
غدیر، كاشتن بذر ولایت در
جانهاست .
غدیر، نشان دادن خورشید به
گرفتاران ظلمتهاست .
غدیر، روز تكمیل دین و اتمام
نعمت است .
غدیر، «عیدُ الله الاكبر»
است، عید آل محمد، عید هواداران حق و وفاداران به
پیامبر .
غدیر، عید عدالت و رهبرى است،
عید انسانیت و كمال طلبى است، عید شعله افكنى بر
اندیشهها، عید امید آفرینى در دلهاست .
غدیر، روز بشریت و روز
«انسان» است، غدیر،«تداوم رسالت
محمد» در «ولایت على» است. غدیر،
عید «پیمان» و «میثاق» و «عهد» است . |